Sidebar

Czesko - Austriackie impresje

W dniach 22 – 27 maja 2017 roku, po raz kolejny, grupa uczniów naszego Gimnazjum, miała okazję wyjechać na wycieczkę zagraniczną. Tym razem były to Czechy i Austria.

W pierwszym dniu zwiedziliśmy Ołomuniec, którego rozległe Stare Miasto jest drugim, po centrum Pragi, największym zespołem zabytkowym w Czechach; Kutną Horę, której Stare Miasto z kościołem św. Barbary i kościół klasztorny pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w dzielnicy Sedlec zostały zapisane na liście światowego dziedzictwa UNESCO; mieliśmy okazję zwiedzić Kaplicę Czaszek.

Dzień drugi to zwiedzanie stolicy Czech – Pragi: Hradczany z zamkiem oraz gotycką katedrą św. Wita, św. Wacława i św. Wojciecha, Malá Strana – pełna kościołów, pałaców i ogrodów oraz urokliwych uliczek, barokowy kościół św. Mikołaja z XVIII wieku Stare Miasto na prawym brzegu Wełtawy, Ratusz Staromiejski (XIV wiek) ze słynnym zegarem astronomicznym Orloj czy Most Karola - to były nasze główne atrakcje.

W trzecim dniu zwiedziliśmy Zamek Karlštejn oraz udaliśmy się do Karlovych Varów, które jest największym czeskim uzdrowiskiem. Znajduje się tu 79 gorących źródeł, z których bije woda mineralna o właściwościach leczniczych powstająca w granitowych skałach macierzystych na głębokości ok. 2 km pod ziemią.

W czwartym dniu, po długiej i trochę wyczerpującej jeździe, w końcu dotarliśmy do Punkevní jeskyně – są to jaskinie w Czechach na terenie Krasu Morawskiego. W ramach zwiedzania zeszliśmy na dno przepaści Macocha znajdującej się na głębokości 138,5 metra oraz popłynęliśmy łodziami elektrycznymi podziemną rzeką Punkvą. Tak zakończyliśmy zwiedzanie Czech.

W ostatnim dniu udaliśmy się do stolicy Austrii – Wiednia. Zwiedzanie tego miasta rozpoczęliśmy od Domu Hundertwassera, kompleksu mieszkalnego. Koncepcją twórcy tego domu jest nawiązanie dialogu z przyrodą jako równoważnym partnerem człowieka – na tarasach, balkonach i w innych niespodziewanych miejscach rośnie wiele roślin. Ponadto zastosowano wiele rozwiązań, które mają na celu ucieczkę od linii prostych i regularności. Następnie przeszliśmy przez Park Burggarten, gdzie stoi Pomnik Mozarta oraz Park Volksgarten z pomnikiem cesarzowej Elżbiety i udaliśmy się do historycznego centrum miasta, pełnego zabytków ze wszystkich epok historycznych z przewagą XIX-wiecznego historyzmu i secesji przełomu XIX i XX wieku. Zobaczyliśmy wnętrze Gotyckiej Katedry św. Szczepana, Pałac Hofburg, zwiedziliśmy Muzeum Historii Sztuki oraz Muzeum Historii Naturalnej. Opuściliśmy Wiedeń późnym wieczorem i tak zakończyliśmy naszą kolejną wyprawę.

Kierownik wycieczki wraz z opiekunami pragną podziękować naszej wspaniałej młodzieży za godne reprezentowanie szkoły i wspólnie spędzone chwile.